Lidköping i helgen!

I helgen blir det två dagars tävling i lidköping!
Jag har varit där en gång tidigare men då som hästskötare åt Elin Jansson, så kul att prova sina vingar och åka dit och hoppa själv :).
Det är en ganska så stor anlägning som ligger mitt i skogen, tävlignsbanan är en stor gräsbana men dom har även ett (två?) stort ridhus och utebana.
Dom har många mobila boxar så lite konstigt är det att det var så få anmälda..?
Mina killar får ju sällskap av varrandra så det går väl ingen nöd på dom!
ioförsig var det kanske lite dumma klasser 90-110 första dagen och 110-130 andra..
Iallafall så är det Imre och Zorro som ska dit och hålla upp VallaBorgs fanan! Faktiskt så har vi ju faktiskt ganska så duktiga tävlingsryttare nu som finns i stallet.

På ponny sidan så har vi Saga Malmén och Moa Råslind.
Saga rider min b-ponny och dom har tävlat upp till LB nivå i hoppning.
Moa rider sin egen b-ponny som heter Filip och dom har startat LB i hoppning, men dom har framtiden för sig så jag skulle tro att dom kan avancera lite till :).
Sen har vi Jackie som nu har en ungponny på 4 år. Jackie har tidigare tävlat SM i fälttävlan.
Sen har vi Maja Möller-Dahlberg som hjälper mig att rida mina storhästar, hon ska med i helgen och hoppa Imre i LD:n, jätte duktig ambitiös tjej :).
Sen har vi ju lilla mig, men mig vet ni ju redan så mycket om, så jag ska inte tjata :P

Iallafall så ska jag, Saga, Maja och min kära vän (bagare) Camilla, till Lidköping nu i helgen med Imre och Zorro. Ganska så gött att ha tre hästskötare på två hästar ;).
Imre ska hoppa 90, 100 och 110
Zorro ska hoppa 110, 110 och 115.
Vi har backat lite eftersom vi fortfarande inte riktigt är på benen efter en krasch vi gjorde för några veckor sen.

Idag blir det hoppträning för Elin med Zorro, Imre ska hoppa lite imorn så får vi se hur det går :)!

Önska oss lycka till!



Saga och Pelle, kapacitet för högre höjder?


//Amanda







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0