Mycket att göra..

Ursäkta att jag varit lite tyst ett tag, men jag har haft så mycket att göra att jag helt enkelt inte haft någon datortid överhuvudtaget!
Förra veckan hade jag inte mindre än 8 tjejer här på kurs!
Några av dom red på sina egna hästar och av mina så fick Pelle, Imre, Candy och Pralin vara med och dra sitt strå till stacken!
Super kul men jobbigt att anordna. De red två gånger om dagen i två olika grupper.
Såhär såg schemat ut:

Mån:
FM- Dressyr (skänkelvikning och hjälpernas inverkan)
EM- Markarbete (raka och böjda spår)

Tis:

Banhoppnings träning

Ons:

FM- Tempoträning
EM- Backträning med terrängritt

Tors:

Långritt

Fre:

Gymnastikhoppning

Lör:

FM- Gymkhana

EM- Avslutnings tävling med VM





På avslutningstävlingen hann jag också med att anordna VM (Vallaborgs Mästerskapet) för alla Vallaborgs Ryttare :)!
Segrare i båda klasserna blev Maja och Pralin! Jätte grattis till dom :)!!
Två:a i båda klasserna blev Saga och Pelle, super starkt av Saga att rida så bra då dom gjorde en läskig vurpa på framhoppningen.. Ett svullet knä på ryttarinnan men värre än så blev det inte. Ibland ska man ha lite tur!

På kursen så fick deltagarna både god hemlagad lunch och frukost varje dag vi tackar våran egen kock Dennis :)!

Senare i sommar så ska vi även hålla i en vuxen weekend, den är redan fullbokad, men önskemål har kommit att hålla en till kurs senare i sommar.

Någon som är intresserad? Hör gärna av dig om önskemål!


Jag är ju som vanligt jätte dålig på att ta kort, men det kommer bilder på den kommande hemsidan ( än så länge på ritbordet)

Det blev med andra ord en bra start för "Amanda Larsson Team in Training" :)!

I helgen så ska Candy starta sin första A:0/A:0!! Vi ses i Linde :)!

//Amanda









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0