oj oj vad bra jag var på det här då :P

Riktigt duktig på att blogga måste jag säga! Pga påtryckningar från allmänheten (3 personer, men jag lever i min egen lilla värld), så ska jag försöka att ta upp det här igen då :)...

Hästarna går bra, Imre kom 2:a i sin senaste 110 och Zorro 3:a 120 och startat 130 :).
Candy har tuffat till sig och ska nu i helgen ut på sin andra Lokala :), första starten var för två helger sen i kumla, hon var jätte fin men jag litar ju inte riktigt på henne så jag satt och höll henne lite för mkt på en oxer så hon petade ner bakbommen. Men jäääätte duktig tjej!
Min b-ponny Pelle och hans medryttare Saga blir placerade i princip alla hopptävlingar de ställer upp i, så det är ju hur roligt som helst :)! De har debuterat LB med 4 fel, första starten för Saga i LB och första starten för Pelle i LB sen jag red honom så  det är ju ett toppenresultat :)!
I helgen så blir det till att åka till viby och hoppa Candy och Imre på lördagen, sen blir det ponnytävling på söndagen extra spännande då man är lagledare och har tränat tjejerna i över ett år så ska bli toppen kul :)! Vi ligger 5:a av 11 lag efter första omgången som då bara var stilbedömnining. Vi fick näst sämst poäng, men var ett av fem lag som gick nolla...(?!)
nu när det är med omhoppning så ligger det lite mer på våra ryttare och ponnysar, inte så mycket på en domare.
Det är det jag gillar med banhoppning(som har de bedömningarna) , är du snabbast med minst fel så vinner du! Det spelar ingen roll om du kommer från världens minsta klubb, eller har en gammal travhäst, eller inte har tidigare placeringar i LA. Banhoppning med den bedömningen är nog det rättvisaste jag kan tänka mig.. Ganska så skönt när man lever i en värld av orättvisor...

Jag tycker min ponnytjejer är super duktiga, jätte trevliga, söta snälla tjejer , men guuuud vad trött jag är på alla dessa ponnyföräldrar som är ute på tävlingar!!!! Alla som känner mig vet att jag är alltid glad och pigg och jag blir inte sur, i så fall blir jag arg och då finns det en anledning.. Men att man aldrig kan få ha någonting?!??! "Hur har du råd med den där hästbussen?" "Dom där ponnysarna kan väl inte hoppa.." "ska ridskolehästar verkligen få vara med på riktiga tävlingar?"
AAAAAAARRRHHHH!!!!!
Jag vet att det är avundsjuka och jag vet att det är bara för att laget är så himla duktiga som vi får ta en massa skit, men snälla snälla snälla!!! väx upp!
Det är inte dom andra ryttarna som är problemet, nej nej dom är oftast jätte söta snälla ungar dom med, och de flesta ponnyföräldrar är också trevliga, men så finns det några som förstör för alla! varför?! klart man kan vara sur om man har problem och ingen i världen älskar än, men vuxna människor som alltså måste klanka ner på barn för att må bättre själva?!
oj.. jag börjar nästan tycka synd om dom... Ne.. egentligen inte..
Hur ko m vi in på det här?!

I helgen så kör vi! Vi går ut på max och sen ökar!

Tack och hej! Nu måste jag gå ner och rida!

//Amanda Larsson







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0