Tävling i Linde :)!

Ja nu var man hemma efter en lååång dag i Linde!
Vi kom ju dit ca 1 h för tidigt pga att storhäst skulle börja tidigast kl 12, så vi var där till 11... men så började ju inte storhäst förns kl 13.30!
Dessutom kom vi precis försent för att hinna se Saga och Moa rida. Saga som rider min b-ponny Pigalle, ägde runt som vanligt och vann LC:n :)!! Moa och Filip kom till sista hindret i omhoppningen där blev det en nit, men jääätte duktiga och har verkligen kommit långt på mycket kort tid :)!

Sen var det dags för storhäst och jag hade ju som tidigare sagt, Pappas kuse Candy.. Candy och jag har aldrig varit bästa kompisar, hon är väldigt väldigt väldigt mycket sto!!!! och alla som har haft ston vet hur roligt det kan vara, och candy är det 24 7...
Idag var hon, faktiskt, riktigt riktigt fin!
I första klassen som var 90 cm, så var hon pigg som tusan, vi fick inte nåogt flyt förns efter de 6 första hindren... dom sista tre hindren gick det alltså bra :p...


Sen tog det 450 år innan det var dags att gå in igen och hoppa Candys första LC (100 cm). Jääääätte pigg häst på framhoppningen! Plus att mitt stigläder gick sönder, memo till mig själv, när stiglädret är jääätte slitet... byt....
Med korta läder, och in på banan där det även ingick en kompination (...), så kändes hon suuuper! Hoppade jätte fint och var verkligen jätte duktigt :)!!
Mot sista hindret i grunden så tog hon inte ytterskänkel så jag petade henne lite med spöt och då svängde hon upp lite fortare än jag tänkt så vi kom för nära och drog med oss sista hindret...
Lite klantigt av mig men med en jätte jätte duktig och jätte jätte trött häst så fick vi tillsist rulla hemmåt!

Grattis till oss och Grattis till Saga och bästaste Pigalle <3!


//Amanda




(Candy i dylta förra året)



(Pelle i viby i våras)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0