Måndag måndag...

Nu är det måndag efter tävlings helg igen och då är det ju ganska så lugnt i stallet. Mycket smörja grejer och komma igång i vardagen igen..
I helgen så var jag och Zorro i Mariestad och red en 120 klass. Det var en A:0 (ingen omhoppning), när jag gick bangången så var jag lite i valet eller kvalet om jag skulle rida på och försöka bli placerad eller rida och säkra.
Jag håller ju på att kvala till MSV så rider ju för att få två nollor i LA.
När vi stod och väntade på att få komma in på framhoppningen så ville hästen framför inte gå in i ridhuset och började studsa runt lite, det var säkert inte så farligt men Zorro (178 cm i mnkh) tyckte det var jätteläskigt och ville ju inte alls vara i närheten, ni som har varit ute och tävlat vet ju att det är avspärrat hästdel/människodel så jag fann mig själv sitta på en jättehäst som försökte hoppa över dessa avspärrningar på 2 m... stillastående....
Det gick bra vi kom in på framhoppningen tillslut men då var lilla hästen redan uppe i varv och det blev ju inte bättre av att man skulle vara i ett litet ridhus där 5 andra hästar hoppar omkring >.<....
Zorro är en superärlig häst som hoppar på allt man styr på, han har aldrig tittat på ett enda hinder, han är 100 % trafiksäker, inte rädd för kor, älgar, får eller något annat djur UTOM.. Andra hästar....
Det är framhoppningen som är det enda som man kan oroa sig för när man är ute med honom, på våran första tävling (en lokal LD) så hoppade han över hinderstöden för att slippa gå så nära hästarna som galopperade på spåret :p...
Inne på banan så hoppade han som en stjärna, vi tog det lugnt och red runt nolla och slutade totalt på en 12:plats av 31 ekipage.
Nu ska vi bara ha en nolla till i 120 sen blir det MSV! förhoppningsvis tar vi det nästa helg i ÖFK, två dagars regional!
Nu kör vi på den här veckan blir det mest trim och att jobba på ridskolan, de andra hästarna har det ganska lugnt det här veckan, de ska har två veckor kvar tills de ska tävla...
Men vi kör på, nu ska jag ut och rida :)
//Amanda
Lilla hästen :)

Kommentarer
Postat av: maja:D

Ni var super!



Och kommer vara lika bra i helgen oxå!

Hejjar på er det vet du! <3



2011-03-15 @ 20:05:46
URL: http://superhorses.blogg.se/
Postat av: Jenny

nu har jag besökt din blogg. kul =)

2011-03-17 @ 20:30:43
URL: http://stallekeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0