Tävlingar

I helgen så var det Lokal debut för Saga och Moa med Pelle och Filip! Moa red LD -10 cm (50 cm på b-ponny) och red nolla! Jätte grattis!
Sen var det Pelle och Sagas tur, för er som inte vet min och Pelles historia så är det så att Pelle är min första ponny som jag fick när jag var 10 år och han var 5. Pelle har varit jätte mycket skadad och fått kämpa sig igenom många månaders boxvila. Inte bara att han är en liten olycksfågel han är dessutom avkastar kung!
Han har haft många nya ryttare under åren men ingen som har fått buckt med hans bockningar. Nu efter 7 års paus från tävlingar så har vi hittat super duktiga Saga som är en 12 årig ridskole tjej från Kumla. Med hennes hjälp så har Pelle nu kommit ut på tävlingarna igen och de gjorde alltså sin debut på lokal nivå i lördags i Askersund.
Tanken var att de bara skulle starta i LD CR klass, men Pelle såg så himla fin ut, men fick ett litet pet på sista hindret så de fick starta LC också!
LC A:0 A:0 alltså med omhoppning...
Dubbelnolla och VANN sin första tävling ihop!!
Glädjetårar i mattes ögon när man fick se sin lilla sjukling galoppera ärvarv med de blågula banden!


I söndags så var det Imres tur att åka till Askersund, jag hade med mig Maja som skulle hoppa 80 cm CR klass på honom så skulle jag själv starta 1 m. Imre har varit på sitt allra värsta humör förra veckan så för att ens kunna styra så har jag varit tvungen att träna honom ganska så hårt.
80 cm gick jätte bra och Maja red jätte bra!
1 m gick också jätte bra men han var lite trött sista två hindren i omhoppningen och jag släppte iväg honom lite för mycket så vi petade ner två bommar.
Men han var jätte lugn och gick både att styra och bromsa så helt nöjd är jag med honom :)!



Nästa helg blir det ponnyhoppning i Laxå för våra b-ponny ryttare och Sthlm för Zorro och rida 120 och 130 beroende på hur första klassen går :p...

//Amanda
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0